omegan.blogg.se

Estocolmo

Publicerad 2023-08-04 21:23:00 i Allmänt,

 Wasalight styr mot Wasa samtidigt som den bogserar en gammal hardtop. Jag håller mig till fakta idag. Eller fakta och fakta, inte så mycket fakta kanske. Låt oss kalla det för en iakttagelse. Så sätter vi punkt där, och vänder blad. Eller inte punkt utan snarare ett kommatecken. Punkt.
 
 Oj oj oj! Stoppa pressarna ! Ny info angående det fina skeppet har inkommit. Gud så spännande! Det här med en blogg och ett inlägg är ju nästan som ett hav och en flaskpost. Så fortsättning följer och vi kan ännu ej riktigt sätta punkt för nedanstående meddelande trillade visst in igår;
Ja där fick vi en hel del intressant fakta. Det tackar vi för. Vilket enormt fint skepp det är. Hatten av! Det där gör sig inte självt. Här sitter jag och klagar över en vattenpump som droppar lite. Det känns ju lite fjuttigt i sammanhanget. Kan vi sätta punkt där? Nja jag är inte så säker på det. Känns som vi skrapat lite på ytan bara. 
 

Kommentarer

Postat av: Mats Larsson

Publicerad 2023-08-09 13:45:52

Fakta är att båten på bilden heter "S/Y Karolina" och ägs av Urban Andren, en vän till mig. Hon har hemmahamn i Wasahamnen.

Svar: Kul! Tack för nya fakta!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela