omegan.blogg.se

Det är vattenpumpen, Gerd!

Publicerad 2023-08-11 13:00:00 i Segelbåtsfix,

 
 
I veckan hade jag ett ärende i motorrummet. Fyllde på lite glykol och passade på att skruva upp tomgången en aning. Så upptäckte jag att det droppade från impellern, ja eller snarare vattenpumpen verkar det som. Jag googlade lite och fick det bekräftat att det med all säkerhet droppar ur skvallerhålet, ett slags bräddavlopp. I vattenpumpen sitter det två packboxar som nu behöver bytas.
Den ena tätar inåt mot motorn/olja och den andra mot impellern/vatten. Det hade varit så roligt om jag hade kunnat ta mig an detta projekt. Man blir ju sådär äckligt nöjd när man klarar av ett nytt moment. Men efter lite googlande blev jag avskräckt av andra som försökt sig på och hade blivit skapligt frustrerade på kuppen. Nä det där får jag nog lämna till reparatörn(Filip).
Så nu är jag i händerna på reparatörn.
 
Älskling, hej, det är Edvard
Jag är ledsen men tyvärr är jag försenad
Älskling, kan du förlåta?
Men förseningen är inte illa menad
Älskling, du, det är bilen
Den är död och står här alldeles förstenad
Snälla du, sluta gråta
Inte ska du väl på mig bli så förbenad
Jag som sitter här i verkstan i ett hörn
Helt i händerna på reparatörn
Det är vattenpumpen, Gerd
Det är vattenpumpen, Gerd
Det är vattenpumpen som har slutat gå
Inte ska vår vackra värld
Rasa samman, lilla Gerd
För en vattenpump, det måste du förstå
Jag har inte alls kört vårdslöst, jag har tagit det så lugnt
Därför känns det nu så orättvist och tungt
Att du gråter, lilla vän
För jag kommer till dig sen
Jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd
Älskling, tror du mig inte?
Varför låter du så misstänksam och trumpen?
Älskling, jag kan ta med mig
Så att du får se den gamla vattenpumpen
Älskling, den kan bevisa
Att jag inte alls är lögnaktig och lumpen
Snälla, du måste se mig
Som ett offer för den olyckliga slumpen
Jag som sitter här i verkstan i ett hörn
Helt i händerna på reparatörn
Det är vattenpumpen, Gerd
Det är vattenpumpen, Gerd
Det är vattenpumpen som har slutat gå
Inte ska vår vackra värld
Rasa samman, lilla Gerd
För en vattenpump, det måste du förstå
Jag har inte alls kört vårdslöst, jag har tagit det så lugnt
Därför känns det nu så orättvist och tungt
Att du gråter lilla vän
För jag kommer till dig sen
Jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd
Ja, jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd
#macken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela