omegan.blogg.se

Vilken skillnad det är mellan teori och praktik på Haga Park

Publicerad 2023-08-03 10:21:13 i Segling,

Det där med vindsurfing ser så enkelt ut tänkte jag. Och segling har jag i blodet sedan gammalt. Det är väl bara att hoppa upp på brädan och skota så kommer den upp i planing såklart. Något annat finns inte(än vinst),
som han sa,  som loosade i Idol. Men oj va vi båda bedrog oss. 
 
Det va lite som för drygt 40 år sedan när jag skulle åka skidor(längdskidor) i backe(liten kulle) för första gången. Det var på Stenmarks tid. Jag hade ju sett på TV hur Stenmark gjorde och det sprutade så fint av snö när han svängde runt slalomportarna i backen. Så skulle jag också göra. Besvikelsen och frustrationen blev enorm. Inte riktigt så illa var det med vindsurfingbrädan men viss igenkänning uppstod i början när jag inte lyckades hålla balansen med seglet uppe.
 
Men vilken eufori när jag väl fick till det någorlunda. Seglingsupplevelsen blir maximal med en bräda. Jag har seglat E-jolle en sommar och den upplevelsen är nästan jämförbar men inte riktigt. Vindsurfing är grejen och så även surfkulturen på Haga park. Tack Johan för en utomordentligt fin dag på Haga Park!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela