omegan.blogg.se

Stortriss*2

Publicerad 2023-07-06 15:43:00 i Allmänt,

Par i stortriss är inte triss(t). hahahh
 
 
Undrar hur länge det är sedan de fick vara i sitt rätta element?
Undrar också va de varit med om. Tänk om båtar kunde tala. 
Undrar varför de lämnades här. Mossa växer på rufftaket.
Undrar vad framtiden har i sitt sköte för par i triss. Existensen är ett bevis på bra kvalité.
 
I slutet på 1900-talet började jag segla och det var just mk1 modellen. Nostalgin blev stor när jag idag råkade träffa på tvenne skönheter, och något bedagade var de båda. 
 
Den ena verkade inte varit nöjd med styvheten/avdriften och har monterat på lite extra järn där nere i södern. Undrar just vad det gav för effekt.
 
Det man med säkerhet vet är att det krassa ekonomiska värdet idag är noll. Undrar vad det är om 20 år?
 
Jag återkommer med ett inlägg inom en snar framtid om mina erfarenheter av stortrissen. Den båten ligger mig varmt om hjärtat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela