omegan.blogg.se

Bloggtorka

Publicerad 2023-09-01 14:00:02 i Allmänt,

 Jo ja tackar,  en strålande ambassadör för den egna båttypen. Försäljaren brer på ordentligt. Det snålas absolut inte med det egna berömmet.
 
"Segelbåten som ger dig härliga äventyr och goa minnen."  oj oj oj där sattes ribban direkt och båtmodellen får höga krav att leva upp till. 
 
Vidare fortsättningen i samma anda:"Med fin design och imponerande prestanda tar den dig igenom världens hav". Det där blev lite magstarkt kände jag.
 
"Den är helt sommarklar och redo att segla dig dit du önskar". Sommarklar var ett nytt begrepp men man fattar. Ja man kan ju önska … men ofta är det stora skillnader mellan teori och praktik som säljaren såklart inte går in på. Man anar nu att vi har att göra med en nybörjare vilket nästa mening bekräftar;
 
"Den imponerande segelytan fångar vinden perfekt och ger dig snabb, smidig och säker segling" hahahaha det där låter galet och långt ifrån trovärdigt. Vidare;
 
"Med sitt stabila skrov och effektiva roder ger den full kontroll över vågorna, så du kan känna dig trygg"  Absolut direkt missvisande vill jag påstå.
 
 
Nåväl, vad var det för båt tror ni? blogg.se uppmanar mig att ställa frågor till mina läsare för att få lite fart på bloggen.
 
Vilken båtmodell är det som man försöker sälja? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela