omegan.blogg.se

Skansholmen

Publicerad 2024-01-12 14:00:00 i Naturgeografi,

Ja Skansholmen var ska vi börja egentligen. Finast bland alla och bästa läget har du. Klubbhuset är något alldeles utöver det vanliga. Stil och finess i en utomordentligt vacker natur.
Minnen, minnen och minnen. Den röda hydran, blåa ifn samt den gula misilen var båtar som jag ofta angjorde där. Minns framförallt sommaren med ifn när Arvid och Kalle metade nonstop från bryggan. Samma sommar då Shakira hade en fin slagdänga. Sommaren 21 hade jag ryggproblem och var tvungen att jogga varje dag. Det gick fint att få ihop 6km även på Skansholmen. Från Öst till väst 10 gånger mitt i högsommarjuli. Endast jag på ön vid tillfället, men undrar om någon förbiseglande såg mig?
Det är inte ofta man ser sådant när man seglar förbi där. Undrar förresten om det har hänt förr? Är jag den enda som har gjort det!? Men herregud det är unikt och ett slags världsrekord ju!
 
Nu är det vinter och då passar det fint med en isbrytare från 30-talet som har ganska tjock is att bemästra ser det ut som. Skansholmen i bakgrunden.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela