omegan.blogg.se

Hund eller katt

Publicerad 2024-03-29 14:00:00 i Allmänt,

Vilket husdjur ska man ta med sig ombord? Råttan är ju alltid med, jag menar skotråttan. En vän till mig hade med sig en råtta på många och långa seglatser blev han varse lite retroaktivt, men det är en annan historia. Jag håller mig till spindlar, framförallt korsspindlar. Det är inte så dumt, jag minns speciellt en som höll mig sällskap till Öland med hydran. Hen var så fin och jobbade i gardinen precis en linjal framför fejjan på mig när det var dags att slagga in samtidigt som p1 malde på. Ja det var tider det och vi kommer alltid vara vänner.
Nu ska vi röna ut lite vilka husdjur som är ok att ha med ombord.Man har sett många båtar med hund. 
En kanin går utmärkt att ha med om den har flytväst vill säga.
Kattbåtar är inte lika vanligt.
En höna kanske inte är så dumt.
 Här har vi med minst ett svin på båten.
Det funkar säkert.
Med en eller som i det här fallet två sälar så blir det inte bra. Så släpp den tanken.
 
Inte heller en häst är bra, se själv;
Det är alldeles för besvärligt att få den ombord som ni ser på bilden. Att sedan baxa in den i ruffen är jobbigt det med. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela